سیاستمداران آینده

سیاستمداران آینده

بسم رب الشهدا و الصدقین

سلام
بعد از مدتی دوباره برگشتم...اینبار شاید انتقادات تند تر شود...فقط خواهشاً در مقابل انتقادات ما را بی سواد نخوانید!

به امید ظهور دولت حق
یا علی

بایگانی

تبلیغ دولت ملی هاشمی در بی بی سی

"سالی که نکوست از بهارش پیداست."

سایت بی بی سی فارسی(BBC Persian)، ارگان رسمی نظام سلطنتی انگلیس، با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری در ایران، پیرامون احتمال حضور هاشمی رفسنجانی در این انتخابات نوشت: «در مهر ماه گذشته خبری در رسانه های ایران منتشر شد که حکایت داشت علی اکبر ناطق نوری، کاندیدای اصلی محافظه کاران در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۷۶ از اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرده است. در آن زمان محسن هاشمی پسر اکبر هاشمی رفسنجانی، آمادگی او برای شرکت در انتخابات آینده را رد کرد اما گفت که پدرش "اگر لازم باشد به طور فعال تر در عرصه انتخابات وارد خواهد شد".»

 

این سایت ادامه داد: «در عمل نیز به نظر می رسد که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ارتباط با انتخابات کمابیش فعال شده است. وی در ماه های اخیر در ملاقات های متعدد با گروه های مختلف فعالان سیاسی و اجتماعی و مدیران سابق حکومت، ضمن انتقاد از سیاست های دولت احمدی نژاد، از موضوعاتی چون اهمیت برگزاری انتخابات "آزاد" و "رقابتی" برای خروج کشور از بحران یا لزوم تشکیل "دولت وحدت ملی" با حضور نمایندگان جریان های مختلف سیاسی سخن می گوید.»

 

بی بی سی افزود: «این در حالی است که آیت الله خامنه ای چند هفته پیش، طرح موضوع انتخابات آزاد را مورد انتقاد قرار داده و به معنی ایجاد شبهه در مورد نحوه برگزاری انتخابات در ایران دانسته است. عده ای از فعالان و سیاستمداران نزدیک [آیت الله] خامنه ای، پیشنهاد تشکیل دولت ملی را نوعی زمینه سازی برای ورود اصلاح طلبان و دشمنان حکومت به حکومت دانسته اند و در مقابل، بسیاری از منتقدان احمدی نژاد از چنین پیشنهادی استقبال کرده اند.»

 

این رسانه انگلیسی در پایان نوشت: «با وجود اظهارات قبلی نزدیکان هاشمی رفسنجانی در نفی اعلام آمادگی او برای نامزد شدن، وی چند هفته پیش در دیدار با تعدادی از فعالان رسانه ای اظهاراتی را بر زبان راند که باعث افزایش گمانه زنی در مورد احتمال حضور او در انتخابات خرداد ۱۳۹۲ شد. اکبر هاشمی رفسنجانی گفت که "هنوز" قصد کاندیدا شدن ندارد ولی اگر مطمئن شود که "کسی غیر از او نمی‌تواند شرایط کشور را تغییر دهد"، این کار را انجام خواهد داد. می توان انتظار داشت که در صورت نامزد شدن رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات، هیچ یک از اصلاح طلبان به رقابت با او نپردازد. در صورت ورود هاشمی رفسنجانی، همچنین انتظار می رود بسیاری از محافظه کاران و روحانیون منتقد محمود احمدی نژاد از او حمایت کنند یا برخی کاندیداهای محافظه کار به نفع وی کنار بکشند.»

  • صادق صابری