سیاستمداران آینده

سیاستمداران آینده

بسم رب الشهدا و الصدقین

سلام
بعد از مدتی دوباره برگشتم...اینبار شاید انتقادات تند تر شود...فقط خواهشاً در مقابل انتقادات ما را بی سواد نخوانید!

به امید ظهور دولت حق
یا علی

بایگانی

 

طیف های اصلاح طلب همچنان درباره انتخابات ریاست جمهوری سال آینده سردرگم هستند و این در حالی است که برخی از نامزدهای نزدیک به این جبهه نظیر محمدرضا عارف، حسن روحانی و محمدشریعتمداری وارد گود شده اند.
سردرگمی نسبت به فتنه سال 88 یکی از عوامل این بلاتکلیفی محسوب می شود. پنج شنبه گذشته در حالی که خاتمی با فرزندان موسوی ملاقات کرده و از برخوردهای صورت گرفته ابراز تأسف کرده بود، حسن روحانی به تخطئه رفتارهای غیرقانونی پس از نماز جمعه 29 خرداد 1388 رهبر معظم انقلاب پرداخت. خاتمی که یکی از عوامل فتنه و آشوب سال 88 است، مدعی شده «ما می توانیم از ظلم ها و تهمت هایی که به ما روا داشتند بگذریم اما نگرانی از آینده ایران قابل چشم پوشی نیست». او ابراز امیدواری کرد که عناصر بازداشت شده آزاد شوند. این اظهارات در حالی است که فتنه انگیزی فتنه گران کاملاً هماهنگ با پروژه سازمان یافته جبهه استکبار برای کودتای مخملین بود و باعث گستاخی آنها در دشمنی و فشار بیشتر علیه ایران و ملت ایران شد و به عنوان مثال پس از اغتشاش در روز قدس همان سال، رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد این اتفاقات نشانه دودستگی در ایران است و ثابت می کند که تحریم ها موفق بوده و ما باید این تحریم ها را تشدید کنیم. قطعاً فتنه گرانی چون خاتمی متهمان اصلی این خیانت و جنایت بزرگ در جسور کردن دشمنان ملت ایران بودند و به همین دلیل آنها تبدیل به پاشنه آشیل طیف های اصلاح طلب شده اند.
با درک همین واقعیت است که حسن روحانی در دیدار هفته گذشته جمعی از دانشجویان و در پاسخ به اینکه «نظرتان درباره وقایع پس از انتخابات سال 88 چیست؟» اظهار کرد: اعتراض اولیه بخشی از مردم پس از انتخابات و برخی از انتقادها طبیعی بود. گرچه هر حرکتی باید از مسیر قانونی اش انجام شود. اما بعد از این که مقام معظم رهبری نظرشان را در نماز جمعه به صراحت اعلام کردند که هرگونه اعتراضی باید در چارچوب قانون ادامه پیدا می کرد می بایست اعتراض ها شکل قانونی به خود می گرفت. من معتقدم مشکلات در خیابان حل و فصل نمی شود.
در همین حال ارگان گروهک ملی مذهبی که در هماهنگی با تندروهای حزب مشارکت فعالیت می کند، از احتمال بازداشت شماری از اصلاح طلبان خبر داد و در عین حال نوشت: گفته می شود نامزد اصلی و اولیه اصلاح طلبان طرفدار مشارکت در انتخابات (و یا فضای انتخاباتی)، آقای خاتمی است. اما فشار روی ایشان برای خودداری از نامزدی بسیار زیاد است. نزدیکان آقای خاتمی از تردیدهای وی در اعلام نامزدی یاد می کنند. در میان برخی اصلاح طلبان تمایل به نامزدی آقای هاشمی هم وجود دارد. برخی نیز معتقدند باید نامزدی غیر از این دو نفر به میدان بیاید. در بین این عده برخی بر این باورند که مهم نیست این نامزد قوی باشد چرا که حضور در انتخابات (و فضای انتخاباتی) خود مهم است. ولی برخی دیگر معتقدند این نامزد باید روی مطالبات بایستد و زیر فشارها هم کوتاه نیاید.
سایت ملی مذهبی نوشت: بخش مهمی از اصلاح طلبان معتقدند چون به آن ها فضایی برای فعالیت داده نخواهد شد و اگر نامزدشان رد صلاحیت شود نمی توانند برخورد مناسبی بکنند بهتر است که وارد این بازی یک طرفه نشوند. هنوز معلوم نیست برآیند این نظرات چیست و اینکه نهایتاً آیا اجماعی صورت خواهد گرفت یا خیر و احتمال اینکه هر کس در نهایت طبق تشخیص خود عمل کند چقدر خواهد بود؟
در این میان مسعود بهنود از همکاران فراری نشریات زنجیره ای ضمن تحلیلی در وب سایت بی بی سی، به گمانه زنی ها درباره احتمال نامزدی هاشمی رفسنجانی پرداخت و نوشت: نویسنده این سطور در 21 دی 1378، همزمان با نامزدی هاشمی رفسنجانی برای انتخابات مجلس ششم، در مقاله ای با عنوان «برخاستن به موقع از سر میز» در روزنامه عصر آزادگان ، با اشارت به سرنوشت چرچیل، دوگل، قوام و آخرین پادشاه ایران، بهتر آن دید که هاشمی بعد از سابقه ای طولانی در ریاست مجلس، ریاست جمهوری، ریاست مجلس خبرگان و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام دیگر از سر میز برخیزد. در آن زمان واکنش های موافق و مخالف با این مقاله چندان بود که گزیده ای از آنها در روزنامه به چاپ رسید. هفت سال قبل، باز فرصتی همانند رخ داد و این بار در ضمیمه آخر هفته روزنامه اعتماد مقاله ای نوشتم با عنوان «اندر حکایت نشستن و برخاستن به موقع از سر میز» که در ابتدای آن آمد «انسان چه از فرزی و چالاکی به موش شبیه شود و چه از زیرکی چون روباه، چه از نازکی چون مویی شود و چه از جان سختی چون کرگدن، باز از هر در که به درون می رود اول از همه بایدش راهی و موقعی برای خروج جستن».
وی در بخش دیگری از این تحلیل نوشت: پس از پایان دوران هشت ساله ریاست محمد خاتمی، هوس قمار دیگر هاشمی را به صحنه ای کشاند که این بار جناح راست و زیردستان پیشین، همدل و همرایش نبودند. اگر اخباری که از سوی برخی نزدیکان وی منتشر شده و نشان می دهد که وی خیال نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آینده ندارد، دقیق باشد، باید گفت مردی که روزگاری لوموند به وی «آسانسور» لقب داده بود، هوس قمار دیگر از سر به در کرده است.
وبسایت انتخاب که به هاشمی گرایش دارد اخیراً خبر شبکه العربیه مبنی بر تشکیل «کمپین دعوت از هاشمی برای انتخابات توسط یاسر هاشمی» را مورد تردید قرار داد و نوشت: این خبر با توجه به مخالفت اعضای خانواده نمی تواند صحیح باشد.